Thursday 21 April 2016

Nama Anak

Aku bagi nama anak aku dengan nama Tuah Muhammad Rizqy. Nama Tuah memang aku nak letak sebab nama tu lebih klasik. Tambahan, mak mentua aku pun suka kalau letak nama Tuah. Mak mentua aku ni suka nama panggilan dengan nama Pekan. Aku tak kisah pun.

Bincang-bincang dengan orang rumah dinamakan dengan nama Tuah Muhammad. Muhammad tu perlu letak sebab ia nama junjungan mulia Rasulullah. Selebihnya dia tambah Rizqy. Sempurna.

Bila dipanggil sedap juga Tuah Muhammad Rizqy Bin Rizuan. Tak apalah panjang-panjang.

Ada kawan cakap nama anak tu pendek je. Aku memang nak tapi tak apalah. Dah bincang-bincang dengan isteri dan masing-masing dah puas hati maka itulah nama yang dipilih.

Apa pun selamat datang Tuah.

Kalau Pekan Tuah pun ok juga untuk panggilan nama.

No comments:

Post a Comment