Thursday 15 October 2020

iPhone 12 Tiada Disertakan Earphone Dan Power Adapter

Seperti kita ketahui, Apple baru sahaja melancarkan iPhone terbaru iaitu iPhone 12 pada 13 Okt 2020. Namun, pelancaran ini mengundang pelbagai kutukan dan kecaman daripada netizen. Bukan kecam kepada apa yang ditawarkan oleh device iPhone itu sendiri tetapi kecam kepada aksesori sahaja. 

Apple telah mengumumkan tiada earphone dan power adapter disertakan sekali. Alasan Apple adalah untuk 'save environment'. Ini yang mereka kecamkan. Bukan pasal iPhone. 

Kecaman-kecaman ini bukan baru lagi. Kecaman ini dah lama dah pun. Apple apa nak kisah pun. Kecam-kecam pun jualan produk mereka tetap menguntungkan. Setakat ini tak pernah lagi syarikat Apple ini jatuh seperti Nokia. 

Percayalah selepas Apple tidak sertakan earphone dan power adapter, pengeluar telefon yang lain juga akan turut ikut sama. 

Dulu orang kutuk dengan notch di iPhone. Selepas itu, apa jadi dengan pengeluar telefon lain? Sesetengah pengeluar telefon turut ikut design notch di phone masing-masing. 

Kalau korang nak cakap aku iFag, yes saya memang iFag. Saya memang peminat barang-barang Apple. Sebab saya memang peminat tegar Apple. 

Sekian.  


No comments:

Post a Comment