Tuesday 16 January 2024

Saham SCIB dan Leform Terjun Tiruk!

Berlaku sedikit kejutan pada hari ini. 

Saham kaunter Scib dan Leform terus tergolek terjun tiruk. 

Saham Scib awal-awal pagi dah terjun tiruk. Cepat-cepat aku klik jual pegangan aku untuk kaunter ini. Kena ambil untung siap-siap. Saham ini meneruskan kejatuhan sehingga mencapai limit down pada harga 0.835. Gilalah.


Limit Down pada harga 0.835

Cantik batang merah menyala. I is menyampah.

Lain pulak cerita saham Leform. Kaunter Leform ni terjun tiruk bermula pada pukul 3.38 petang pada 16hb Jan 2023. Orang tengah syok-syok tengok portfolio warna hijau, tup-tup terus merah. Mana tak mengelabah. 

Kelam-kabut aku cutloss. Bayangkan dari 0.490 terus terjun sehingga 0.380 (setakat pukul 3.43 petang), aku terus tekan jual. Harga setakat 4.06 petang telah mencecah 0.210. Jika aku tak cutloss awal-awal, memang terbakarlah modal RM500. 

2x5 sama dengan Scib. sebatang merah menyala

Beginilah risiko pelaburan saham. Kerugian tetap ada tetapi perlu adanya trading plan. 


No comments:

Post a Comment