Tuesday 31 March 2020

Duduk Di Rumah!

Sekarang musim ada wabak Covid-19. Oleh itu, aku, bini aku dan anak-anak aku kekal berada di rumah. Alasannya adalah mudah. Untuk memutuskan rantaian jangkitan virus ini.

Maka, tugas membeli barang keperluan diserahkan pada aku. Ada masalah membeli barang keperluan?

Tidak ada masalah. Petik jari je. Sebab aku dah biasa beli barang-barang keperluan ni. Korang fikir aku Google? Tak. Aku buat sendiri.

Sekarang ni tempoh Perintah Kawalan Pergerakkan. Disebabkan perintah ini, aku diminta kekal berada di rumah. Tak boleh pergi kerja. Alhamdulillah gaji tetap jalan.

Tempoh awal bermula perintah ni bermula pada 18 March 2020 hingga 31 March sahaja. Sepatutnya esok 31hb adalah hari terakhir tempoh perintah ni tetapi kerajaan mengumumkan perlanjutan hingga ke 14 April.

Melihat pada statistik jangkitan yang meningkat kian saban hari, nampaknya ada tanda-tanda tempoh perintah ini akan dilanjutkan.

Kerajaan juga telah mengklasifikasikan beberapa kawasan menjadi kawasan zon merah. Ia bermakna kawasan banyak jangkitan.

Semoga wabak ini berakhir dan kami semua rakyat Malaysia boleh hidup dalam aman sentosa.

Ok aku nak makan nasi goreng bini aku masak. Perut pun dah lapar.

Ok bye

No comments:

Post a Comment