Monday 15 September 2014

Nora Danish terima ancaman rogol di Instagram. Salah siapa?

Aku sebenarnya malas nak ambik port pasal isu ni. Tapi entah kenapa isu ini berlegar-legar di kepala otak aku. Terasa nak masuk dalam blog dan melontarkan pendapat aku sendiri.

Begitulah nasib yang menimpa pelakon Pengantin Malam iaitu Nora Danish setelah instagram miliknya menerima komen-komen berbaur lucah dari pengikut yang yang bernama @muhd_akmal95.


"Rogol je @noradanish ni ramai-ramai. Baru best", komen @muhd_akmal95.

Melihat akaun Instagram tersebut sepertinya ia adalah palsu. Mana mungkin seorang yang berfikiran waras menggunakan akaun yang asli sehingga berani meninggalkan komen-komen yang menjengkelkan.

Bila dah jadi begitu aku pun berfikir sejenak kenapa benda ni boleh berlaku. Salah siapa sebenarnya ni. Pada pandangan aku, yang bersalah adalah Nora Danish kerana memuatnaik foto yang menjolok mata di laman sosial tersebut. Bila dah jadi macam ini, dia mulalah mengelabah. Sepatutnya dia kena berfikir kenapa ada orang yang berani meninggalkan komen begitu.

Aku rasa @muhd_akmal95 itu bukan komen di gambar tersebut, Mungkin dia sudah lama stalk foto dalam akaun Instagram Nora Danish. Entah kenapa masa tu pulak dia tinggalkan komen.

Seharusnya Nora Danish bermuhasabah diri dan perbaiki pemakaian diri. Janganlah pakai pakaian yang menjolokkan mata. Lelaki mana tahan tengok foto yang seksi tu woi.


No comments:

Post a Comment