Tuesday 16 September 2014

Free internet waktu Birthday?

Sempena hari kelahiran aku, pihak Maxis ada memberi aku tawaran istimewa iaitu aku dapat panggilan percuma. 


Tawaran ini memang bagus kerana aku dapat membuat panggilan ke nombor Maxis yang lain hanya secara percuma tanpa menolak nilai kredit dalam telefon aku. 

Yang aku rasa tak best adalah aku nak bercakap dengan siapa. Nak telefon awek, aku dah tak ada awek. Awek lama aku dah jadi isteri aku. Nak berborak dengan mak aku, mak aku pakai nombor telefon Celcom. Syarikatnya berbeza. Aku semacam nak membuat tawaran memberi perkhidmatan panggilan percuma kepada orang lain. Tapi orang lain nak ke?

Aku semacam nak memberi cadangan kepada pihak Maxis agar menukar panggilan percuma itu kepada tawaran internet percuma tanpa had. Zaman sekarang orang dah jarang nak berborak lama melalui telefon. Jikalau nak bercakap pun cuma memberitahu hal-hal yang penting je. Zaman sekarang pakwe makwe sudah jarang berhubung melalui telefon. Zaman sekarang zaman teknologi. Mereka boleh berhubung melalui video call dan beberapa aplikasi mesej seperti Whatsapp, Wechat dan lain-lain.

Aku berharap Maxis cubalah bagi free internet pada semua pengguna mereka yang menyambut hari jadi. 

No comments:

Post a Comment