Monday, 9 November 2015

Penampakkan Entiti Di Dapur

Masa maghrib tadi  masa aku tengah cuci pinggan dan dengan pandangan sekilas lalu aku ternampak satu entiti masuk ke tandas. Berbaju putih pink cair. Pada mulanya aku abaikan je sebab aku ingatkan si Fifa anak buah bini aku nak pergi buang hajat. Yelah, kat rumah ni tinggal aku, bini aku dan Fifa sebab mak mentua aku pergi ke rumah anak dia kat Shah Alam sana.

Tapi aku tak dengar pulak dengar bunyi pintu tandas ditutup dan dengar bunyi air paip menderu. Aku pun tanya bini aku ada perasan tak Fifa tu masuk ke tandas. Dia kata tak ada. Ah sudah. Siapa yang aku nampak tadi?

Tak puas hati aku pun pergi check pintu dekat dengan tandas. Sunyi sepi je aku tengok. Gelap. Gelap pun sebab lampu kat situ rosak. Bergelaplah. Berani betul si Fifa ni 'labur' dalam gelap. Lampu handphone kan ada. 

Aku pun pergi cari Fifa kat bilik nak tanya samada dia ada pergi ke tandas ke tak. Dia jawab tak ada. Memang sah apa yang aku nampak tu 'benda' lain. Meremang bulu roma aku. Celaka. 

Terus aku cepat cepat cuci pinggan dan blah dari situ. Lantaklah sana.

FYI, aku memang percaya ada makhluk lain selain dari kita sebagai manusia. Jika sebelum ni aku ada cerita lain yang pernah aku kongsikan sebelum ni. Korang kliklah link yang aku bagi ni ye.

http://rizuan-xy.blogspot.my/2014/11/kisah-seram-di-rumah-mentua-ku.html


No comments:

Post a Comment