Thursday, 12 June 2014

Hikmat Cakaran Seorang Isteri

Pagi tadi aku beli surat khabar Harian Metroll kat kedai runcit. Sebab musabab aku beli adalah berita utama yang terpampang di hadapan akhbar tersebut iaitu cakaran kaki ayam seorang isteri pada suaminya. Sebenarnya sehari sebelum ia keluar berita di muka hadapan akhbar tu memang dah kecoh dah dalam laman sosial pasal cakaran kat seorang lelaki ni.  Jadi untuk membantu melariskan akhbar tersebut aku pun belilah satu. 

Si lelaki yang berumur 25 tahun ni telah buat laporan pada polis bahawa dia telah dicakar oleh isterinya yang berumur dalam lingkungan 40-an. Tapi si suami tak membalas mungkin kerana dia nak jadi lelaki yang alim. Tapi nak jadi alim pun kamu dah mengaibkan bekas isteri kamu sendiri dengan melaporkan perihal cakaran tu. Kecoh satu Malaysia oi. Kan itu memalukan tuan punya badan tu sendiri. Lebih baik simpan je cerita tu sendiri. Aku bukannya nak back up bekas pelakon drama Gerak Khas tu cuma hal-hal yang berkaitan rumah tangga ni eloklah dirahsiakan. Aku tak tau apa niat lelaki ni buat kenyataan macam tu. Mungkin nak memalukan bekas isterinya ini. Alahai, budak kurang matang. 

Persoalan yang bermain di minda aku kenapa nak memalukan bekas isterinya ini? Untuk apa? Untuk memuaskan hati sendiri? Untuk menjatuhkan maruah perempuan ini? Untuk mengaibkannya? Adoiyai, dunia-dunia. 


3 comments: