Monday 23 February 2015

Tupperware : Rice Dispenser

Salah satu produk keluaran Tupperware yang menjadi senarai wajib dimiliki oleh aku adalah Rice Dispenser. 


Kenapa terasa ingin memilikinya?

Ada sebabnya kenapa aku terasa teringin nak memilikinya. As we know, Tupperware mengeluarkan produk-produk yang berkualiti dan mampu bertahan dengan lebih lama walaupun 5 tahun menggunakannya. Seorang kawan kat tempat kerja aku berkata pada aku yang dia telah menggunakan salah satu produk Tupperware ini lebih dari 5 tahun. Kagum dari jauh. 

Aku bercakap ini bukan sebab aku ini adalah pengedar Tupperware. Aku melihat sekeliling aku terutamanya di tempat kerja aku dimana mereka (kakak-kakak actually) kerap bercerita tentang produk Tupperware. Aku tak dapat apa-apa keuntungan pun jika aku publish dalam blog. Itu belum lagi termasuk diorang bercerita tentang produk-produk yang lain seperti Elken, Shaklee dan seangkatan dengannya.

Berbalik produk Tupperware iaitu Rice Dispenser ni. Salah satu sebab aku ingin memilikinya adalah kerana reka bentuknya yang nampak kemas. Kebiasaanya di rumah kita sendiri ada sesetengah dari pada kita hanya membiarkan beras berada di dalam plastik dan cuma mengikatnya dari atas selepas tidak digunakan lagi. Ada pula memasukkan dalam tong yang kebiasaannya digunakan untuk mengisi air. Itu lebih baik daripada membiarkan beras dalam plastik beras.

Jika diisi dalam tong, apabila tiba masanya nak memasak nasi, sudah pasti beras yang diambil/dicedok dari atas dan bukannya dari bawah. Jadi akan menjadi masalah jika beras di bawah tidak digunakan. Maka timbullah masalah iaitu habuk-habuk beras yang berada paling bawah. Jika beras dah tinggal sikit, ada pula yang bijak menambah beras untuk topup.

Berbeza dengan Rice Dispenser keluaran Tupperware ini. Beras yang paling bawah diutamakan digunakan berbanding beras di atas sebab ia telah dicipta begitu. Jadi masalah habuk akan hilang. Kita hanya menggunakan beras yang paling bawah sekali. Jika korang nak topup pun tidak akan menjadi masalah sebenarnya. 
Produk ini memang wajib aku miliki pada masa akan datang. Setelah aku berkira-kira nak memilikinya, pihak Tupperware telah menambahbaik Rice Dispenser ni dengan mengeluarkan reka bentuk Rice Dispenser yang terbaru. Cuma badannya agak kurus sedikit. Mungkin penambahbaikkannya adalah untuk memudahkan ia menyelit di celah-celah perabot dapur barangkali.



Boleh sembunyi di celah kabinet

Korang boleh pantau berapa banyak beras yang tinggal. So senang nak topup.
Rasanya aku lebih suka pilih reka bentuk yang lama. Jika ada duit yang cukup Insyaallah tahun ini aku akan memilikinya. 


No comments:

Post a Comment