Friday 22 May 2015

Sebab-sebab Aku Dah Slow Tengok TV3

Bila aku fikirkan semula sudah hampir 2 tahun aku jarang tengok siaran TV3. Jika TV2 memang ya sebab TV2 banyak filem Tamil ditayangkan pada hari ahad. Aku ni peminat filem tamil lagi-lagi gaya tak boleh blah Rajnikanth tu. Superstar tamil tu. Siapa yang tak kenal dia tu.

Berbalik pasal TV3 ni. Aku agak bengang sedikit dengan segala apa berkaitan TV3 ni. Salah satunya adalah kenapa drama melayu ditayangkan pada waktu maghrib. Apa tak ada waktu lain yang sesuai ke untuk ditayangkan. Lagi menyedihkan kalau orang lelaki pun layan tengok drama ni. Korang tak bersiap-siap nak pergi masjid atau surau ke apa. Esok kiamat baru nak tergesa-gesa nak solat segera.

Tu yang aku anti sikit dengan TV3 ni. Kalau aku jadi CEO Media Prima, aku akan gantikan slot drama tu dengan slot bacaan ayat suci Al-Quran. Biar sentap sikit pada perempuan-perempuan yang tengok drama tu. Apa korang tak bersiap-siap jugak ke nak solat. Segerakan solat tau dak. Kalau pukul 8 kau dah keluar haid kan dah tertinggal solat maghrib. 

Kau diam aku nak cakap ni. 

Terima teguran aku ni. 

Eh aku nak tegur TV3 ke nak tegur orang perempuan ni.

Dah-dah. Sekarang ni TV3 patut sensitif sikit pasal slot drama yang ditayangkan pada waktu maghrib tu. Apa korang-korang kat dalam tu tak sensitif ke. 

K bye.

No comments:

Post a Comment