Wednesday 10 July 2013

Silence Handphone Please!

Mungkin dah jadi tabiat aku bila aku berada di dalam Hall pawagam memang on the spot aku akan turn on silence mode handphone aku. Ketika dalam mesyuarat, bengkel, kursus, taklimat sekalipun, aku akan turn on silence mode handphone aku. Aku dah terbiasa. Sejak aku belajar lagi.

Yang menjadi masalahnya adalah dengan sikap orang lain ni. Yang ni aku pantang. Faham-fahamkanlah perasaan orang lain. Jika ada hal penting sila turn on silence mode handphone kau tu. Ia mengganggu keseronokan orang lain yang fokus sepenuh perhatian jalan cerita filem tu. Dasar tak ada kesedaran sivik. Sellfish

Jika tak mahu orang mengganggu anda, sila turn off handphone mahal anda!. Jika risau ada orang call pasal hal-hal penting, sila turn on silence mode dan buat mode vibrate. Orang lain pun tak marah dah. 

Silence Your Handphone Please! atau aku campak handphone kau ke dalam lubang tandas! atau dengan kau sekali aku campak!


No comments:

Post a Comment